ОРГАНІЗАЦІЯ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

СТВОРЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА

В області забезпечується реалізація права дітей з особливими освітніми потребами на рівний доступ до якісної освіти. Одним із пріоритетних напрямків є запровадження інклюзивного навчання, що створило передумови для інтегрування дітей з особливими освітніми потребами в освітній простір.

Збільшилася мережа закладів освіти та кількість дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання. У ІІ семестрі 2023/2024 навчального року у 76 закладах дошкільної освіти функціонують 140 інклюзивних груп для 287 дітей (2022/2023 навчальний рік – 62 заклади, 109 інклюзивних груп, 194 дитини). Місцевими органами управління освітою для 1 047 дітей з особливими освітніми потребами організовано інклюзивне навчання у 766 класах 221 закладу загальної середньої освіти (2022/2023 навчальний рік – 217 закладів, 687 інклюзивних класів, 930 дітей).

Окрім того, для надання корекційної допомоги дітям дошкільного віку функціонує 118 груп компенсуючого типу в 63 закладах дошкільної освіти та 24 групи у 3 спеціальних закладах дошкільної освіти, де виховується 1634 дитини з особливими освітніми потребами, із них 114 – діти з інвалідністю.

Для 36 учнів з особливими освітніми потребами (із них 25 – з інвалідністю) освітній процес організовано у 6 спеціальних класах закладів загальної середньої освіти за місцем проживання.

Мережу вищезазначених груп та класів сформовано відповідно до запиту батьків.

Для 260 дітей, які за станом здоров’я не відвідують заклади загальної середньої освіти (із них 208 – з інвалідністю), у 2023/2024 навчальному році місцевими органами управління освітою організовано індивідуальну форму навчання.

У 4 закладах професійної (професійно-технічної) освіти функціонують 5 інклюзивних груп для 6 осіб з особливими освітніми потребами.

Одним із основних аспектів розбудови інклюзивного середовища є створення та забезпечення функціонування інклюзивно-ресурсних центрів, куди можуть звернутись батьки, які відчувають занепокоєння щодо розвитку дитини. В області такі центри функціонують у 20 територіальних громадах (2 – у сільських, 5 – у селищних, 13 – в міських територіальних громадах).

  • 12