Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

Активний розгляд та практичне вивчення функціонування систем управління освітою

Адміністративно-територіальна реформа в дії вимагає активізації, вивчення, наукового обґрунтування та практичного переформатування всіх громадських інституцій. І освіта – не виняток. Проте законодавчі ініціативи мають проблеми практичного втілення на місцях. Для їх вирішення Департаментом освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації у партнерстві із Сумським обласним інститутом післядипломної педагогічної освіти та Сумським відокремленим підрозділом Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» сплановано низку семінарів-практикумів, перший з яких  – «Особливості створення та функціонування системи управління освітою об’єднаних територіальних громад» – відбувся 31 жовтня 2017 року на базі Інституту.

Формат семінару поєднав виступи та дискусійні обговорення практиків і науковців. З вітальним словом до учасників звернувся ректор Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Юрій Нікітін, окресливши завдання заходу та побажавши плідної, результативної роботи. Модерував семінар-практикум Сергій Грицай, проректор з наукової роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Доповідачі ознайомили учасників семінару з наступною тематикою: «Секторальні реформи та реформа освіти у призмі децентралізації» (Олександр Хоруженко, директор Сумського відокремленого підрозділу Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування»); «Освітні центри громад: можливості фінансового забезпечення» (Юрій Петрушенко, доктор економічних наук); «Проектний менеджмент у системі освіти» (Григорій Стариков, радник з регіонального розвитку Сумського відокремленого підрозділу Установи «Центр розвитку місцевого самоврядування»); «Нова українська школа: організаційно-педагогічні умови функціонування та розвитку опорних закладів освіти в сільській місцевості» (Вікторія Перлик, старший викладач кафедри професійної освіти та менеджменту Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти); «Опорний заклад освіти як культурно-просвітницький центр об’єднаної територіальної громади» (Алла Вознюк, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, завідувач науково-дослідної лабораторії з організації роботи опорних шкіл, обласний координатор та регіональний тренер Всеукраїнського проекту «Розвиток соціальної згуртованості суб’єктів освітнього процесу»).

Друга частина семінару включала доповіді безпосередніх учасників реформаційних зрушень: «Діяльність відділу освіти в умовах роботи  об’єднаних територіальних громад: основні проблеми та шляхи їх вирішення» (Світлана Касьяненко, начальник відділу освіти Боромлянської сільської ради Тростянецького району Сумської області); «Функціонування опорного закладу освіти в умовах об’єднаних територіальних громад» (В’ячеслав Вінницький, директор Заводської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Кириківської селищної ради Великописарівського району Сумської області); «Організація фінансово-ресурсного забезпечення та статистичної звітності в системі освіти» (Лариса Павловська, начальник відділу дошкільної, загальної середньої освіти Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації; Алла Шамрай, начальник відділу фінансово-ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Сумської облдержадміністрації; Тетяна Трипольська, завідувач сектором освітніх програм та статистичної звітності центру фінансово-економічного моніторингу освітніх закладів Сумської області Департаменту освіти і науки облдержадміністрації).

Обговорюючи актуальні питання щодо системи управління освітою об’єднаних територіальних громад у форматі «круглого столу» учасники погодились у своєчасності та необхідності заходів подібного формату, оскільки завдяки вдалому поєднанню спікерів, вдалося отримати відповіді на низку питань, підготувати наступні проблемні завдання для розгляду в подальших семінарах-практикумах.