Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

Діти з розладами спектру аутизму: ознаки, психологічна підтримка та особливості корекційної роботи

Під такою назвою 2 листопада 2017 року навчально-методичним центром психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти проведено семінар для практичних психологів закладів освіти області. У роботі семінару взяли участь Юрій Харламов, начальник відділу інклюзивної освіти, виховної та позашкільної роботи Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Аліна Мельник, провідний фахівець по роботі з регіонами Благодійного фонду Порошенка. 

На сьогодні в області налічується 136 дітей, які мають розлади аутичного спектру, із яких 67 – діти дошкільного віку, 69 – діти шкільного віку. Характеристиці цієї категорії дітей, їх вікових особливостей було присвячено виступ Любові Прядко, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри професійної освіти та менедженту, завідувача лабораторії інклюзивного та інтегрованого навчання Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

Основну увагу учасників семінару було зосереджено на організації корекційної роботи з дітьми з розладами аутичного спектру.  Своїм досвідом із цього питання з учасниками семінару поділилися  Ганна Ясько,практичний психолог Конотопського Центру дитячо-юнацької творчості. Тетяна Савельєва, реабілітолог Сумського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів, спеціалісти Спеціалізованого центру для дітей з особливостями у розвитку «Щасливі діти» Олена Абаєва, Аліна Мірясова, Юлія Кленько (м.Суми).

Важливою умовою ефективності корекційної роботи є співпраця практичного психолога з батьками. На аспектах психологічної підтримки батьків, які виховують дітей з розладами спектру аутизму зупинилася Яна Штагер, практичний психолог Сумської обласної дитячої клінічної лікарні.

Підбиваючи підсумок семінару, Ірина Марухина, завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, зазначила, що цей захід уперше об’єднав спеціалістів різних закладів та установ, які працюють з дітьми з розладами аутичного спектру, а тому подібні зустрічі мають стати систематичними, що сприятиме забезпеченню ефективного психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами.