Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

НА ПОРОЗІ БЕЗПЕЧНОЇ ШКОЛИ: РОЛЬ ПЕДАГОГА У СТВОРЕННІ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Ідея школи як безпечного місця має в собі мету змінити традиції шкільного директивного виховання і створити у школі дійсно безпечне комфортне для дітей середовище, яке б задовольняло психосоціальні потреби кожної дитини і забезпечувало ефективне навчання.

Важливою в цих процесах є роль педагогів, які покликані перетворити сучасну школу на школу, дружню до дитини, створити середовище партнерства, розуміння та підтримки всіх дітей і, зокрема, дітей, які зазнали впливу психотравмуючої події. Саме з метою підготовки вчителів до реалізації цієї місії було проведено тренінг каскадного навчання, що відбувся 8 лютого 2018 року на базі Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації.

Завідувач навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Ірина Марухина представила сучасний досвід світової практики подолання надзвичайних ситуацій, здатних спричиняти травматизацію. Учасники тренінгу ознайомилися із двома підходами, один з яких орієнтується на концепт «резилієнс», інший на концепт «травма», обговорили сильні та слабкі сторони їх застосування в контексті розвитку життєстійкості дітей в умовах освітнього закладу. Ірина Марухина також презентувала присутнім зміст та структуру програми «Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості в дітей в освітніх закладах», зупинилася на етапах її упровадження.

У ході інтерактивної взаємодії тренери-фасалітатори Світлана Гавриленко та Лариса Кондратенко, методисти навчально-методичного центру психологічної служби Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, відпрацювали з учасниками тренінгу технологію підвищення психологічної компетентності педагогів з питань розвитку життєстійкості/стресостійкості в дітей у закладах загальної середньої освіти, визначилися з віковими особливостями реакцій дітей на психотравмуючу ситуацію та їх впливом на навчальну діяльність, напрацювали арсенал технік педагогічного спілкування, сприятливих для створення безпечного освітнього простору, окреслили коло завдань та методів роботи педагогів з дітьми, які зазнали впливу травмуючої події, особливостей надання їм психосоціальної підтримки.

Актуальною для учасників тренінгу стала групова робота щодо навчання педагогів самостійному відновленню своїх ресурсів та запобіганню професійному вигоранню.