Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

ІНТЕГРАЦІЯ ЗМІСТУ ПРЕДМЕТІВ ПРИРОДНИЧОГО ЦИКЛУ – ВИМОГА НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

На базі комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти підвищували методичний рівень учителів закладів загальної середньої освіти з питань інтеграції змісту предметів природничого циклу

У заході взяли участь педагогічні працівники Білопільського, Буринського, Великописарівського, Глухівського, Конотопського, Кролевецького, Лебединського, Липоводолинського, Охтирського, Путивльського, Роменського, Тростянецького, Середино-Будського, Сумського районів; міст Конотоп, Лебедин, Охтирка, Суми, Ромни; Бездрицької, Березівської, Боромлянської, Буринської, Дубов’язівської Коровинської, Краснопільської, Кролевецької, Миколаївської (Сумського району), Недригайлівської, Хотінської, Шалигинської об’єднаних територіальних громад.

Модерувала захід проректор з науково-педагогічної та методичної роботи комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Ірина УДОВИЧЕНКО. Вона висвітлила питання інтегрованого підходу в навчанні здобувачів освітніх послуг у контексті вимог до нової української школи, акцентувала увагу на важливих засадах навчання в контексті Концепції реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», а саме: на компетентнісно зорієнтованому навчанні, педагогіці партнерства, важливості правильного добору змісту навчального матеріалу, дидактичних інструментів навчання, а також на перспективі партнерського (учитель – учень) добору методів, прийомів, способів, форм, видів корекції та контролю знань, умінь та навичок учнів.  

Методисти комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти висвітлили окремі аспекти вищезазначеної теми: сучасну спрямованість системи освіти, формування високоосвіченої, інтелектуально розвиненої особистості із цілісним уявленням природничої картини світу та розумінням глибини зв’язків явищ і процесів в оточуючій дійсності; напрями інтеграції: у рамках уроку, під час проведення позанавчальної роботи та впровадження інтегрованих курсів; формування основних понять на уроках хімії та інтеграції змісту біології, географії, математики, фізики, запропонувавши порівняльну таблицю, що відображає теми кожного з предметів та питання, у рамках яких вони розглядаються (використовуються); сучасне навчальне обладнання (цифрового вимірювального комплексу) як засіб формування умінь учнів із застосуванням науково-природничого методу пізнання природи.

Учасникам представили аналіз програм-проектів експериментального інтегрованого курсу «Природничі науки», звернувши увагу на методичні розробки, запропоновані авторськими колективами та розміщені на сайті Інституту модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України за посиланням: https://imzo.gov.ua/2018/09/18/uchasnykam-eksperymentu-vseukrajinskoho-rivnya-rozroblennya-i-vprovadzhennya-navchalno-metodychnoho-zabezpechennya-intehrovanoho-kursu-pryrodnychi-nauky-dlya-10-11-klasiv-zakladiv-zahalnoji-sere/. За результатами роботи педагоги отримали методичні рекомендації.