Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

НА СУМЩИНІ УСПІШНО РЕАЛІЗОВУЄТЬСЯ РЕФОРМА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

Про результати й досягнення Сумщини в проекті «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» на Всеукраїнській звітній конференції за участю керівництва держави, освітян та громадських організацій з усіх регіонів України прозвітував голова Сумської обласної державної адміністрації Микола КЛОЧКО 

За словами голови облдержадміністрації Миколи Клочка, на Сумщині забезпечується реалізація права на рівний доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами. Вагомою подією для регіону стало підписання Меморандуму про долучення Сумської області до національного проекту Благодійного Фонду Порошенка «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації».

«Інклюзивна освіта дає можливість особливим дітям самореалізуватися і в майбутньому отримати професію», – говорив очільник області – У закладах професійної (професійно-технічної) освіти щороку на 12-15% збільшується кількість учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються за адаптованими програмами», – відмітив Микола Клочко.

Для всебічного розвитку та соціалізації діти з особливими освітніми потребами залучаються до роботи в гуртках закладів позашкільної освіти відповідно до здібностей, можливостей та вподобань: у 2016 році залучено 337 дітей, у 2017 році – 413 дітей, у 2018 році – 460 дітей.

Нагадаємо, що у 2018/2019 навчальному році в інклюзивних класах області навчаються 23 дитини з порушеннями опорно-рухового апарату, 11 із яких є учнями комунальної установи Сумський навчально-виховний комплекс № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради. Вхід зазначеного закладу обладнано пандусом, зроблено розширені дверні прорізи, пологі переходи, поручні на всіх поверхах.

Очільник Сумщини у своєму виступі також висловив подяку Марині ПОРОШЕНКО за підтримку і активну позицію щодо подальшого створення безперешкодного доступу для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату до всіх поверхів триповерхової будівлі закладу, адже саме це сприяло реалізації спільного проекту облдержадміністрації, Сумської міської ради, Громадської організації «Добро єднає», акціонерного товариства «Технологія» по закупівлі та встановленню зовнішнього ліфту вартістю 2 млн. 143 тис. гривень.

Микола Клочко наголосив на тому, що саме такі заклади освіти насамперед передбачають безпечність та доступність робочої зони дитини, використання різноманітних засобів корекції залежно від індивідуальних потреб, адаптація освітніх програм та навчального матеріалу, наявність пристосованих санітарно-гігієнічних кімнат, безперешкодний доступ до будівель, приміщень закладів освіти та прилеглих територій.

«Розуміючи важливість системного впровадження інклюзивної освіти, в області створено та функціонують 20 інклюзивно-ресурсних центрів. З вересня 2018 року до інклюзивно-ресурсних центрів звернулося 10375 дітей. Надання послуг забезпечують 21 практичний психолог, 15 учителів-дефектологів, 18 учителів-логопедів, 9 учителів-реабілітологів», – повідомив голова облдержадміністрації.

Також Микола Клочко розповів про пріоритети Програми «Освіта Сумщини» на 2019-2021 роки у рамках якої передбачено створення безбар’єрного освітнього середовища в закладах загальної середньої освіти; облаштування ресурсних кімнат та медіатек, обладнання їх необхідною технікою та засобами навчання; розширення мережі інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти та мережі закладів загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням; підготовка педагогічних працівників та адміністрації закладів освіти з інклюзивним навчанням до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та забезпечення закладів освіти з інклюзивним навчанням відповідними педагогічними працівниками.