Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

МОНІТОРИНГ – ЦЕ ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ РЕАЛЬНОЇ ОЦІНКИ ТА ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ

На цьому наголосила куратор освітньої галузі Сумщини Вікторія ГРОБОВА під час засідання у форматі «круглого столу», учасники якого обговорювали  результати першого циклу моніторингового дослідження стану сформованості читацької та математичної компетентностей випускників початкової школи

Сумська область першою серед регіонів країни обговорила результати зазначеного загальнодержавного дослідження за участю представників Українського центру оцінювання якості освіти, Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти, працівників установ та закладів різних рівнів освітньої галузі Сумщини.

Моніторинг якості освіти надає нові можливості для пролонгованої педагогіки: освітяни чітко знають над чим працювати для покращення майбутніх освітніх результатів.  Як зазначила Вікторія Гробова, було проведено потужне і правильне дослідження, результати якого необхідно розглядати на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників, опрацьовувати на різних освітніх рівнях, з їх урахуванням удосконалювати освітній процес.

Перший етап загальнодержавного дослідження відбувся із 24 до 26 квітня 2018 року. Зокрема, у Сумській області в ньому взяли участь п’ять закладів загальної середньої освіти: Сумська спеціалізована школа I-III ступенів № 10 імені Героя Радянського Союзу О. Бутка, Сумська спеціалізована школа I-III ступенів № 2 імені Д. Косаренка, Сумська загальноосвітня школа I-III ступенів №24, Шосткинська загальноосвітня  школа I-III ступенів № 4 Шосткинської міської ради, Червонослобідська загальноосвітня школа I-III ступенів імені Г.Я. Базими Червонослобідської сільської ради Буринського району.

Основну аналітично-статистичну інформацію за підсумками дослідження проаналізував  начальник відділу досліджень та аналітики Українського центру оцінювання якості освіти Василь ТЕРЕЩЕНКО. Управлінець наголосив, що перший етап моніторингу показав рівень сформованості математичної та читацької компетентностей  у початківців 86% і 86,2% відповідно. Зокрема, можна стверджувати про вплив на рівень розвитку компетентностей розташування закладу освіти: заклади обласного підпорядкування мають більший освітній потенціал, ніж школи з малою наповнюваністю.

Про значення моніторингу як основи об’єктивної оцінки та подальшої освітньої стратегії зазначив директор Харківського регіонального центру оцінювання якості освіти Олександр СИДОРЕНКО. Високопосадовець акцентував увагу на ролі вчителя та його методичного арсеналу в процесі формування рівня знань дітей, зазначив, що отриманий результат є проміжним, і дасть можливість чітко простежити результативність реформи Нової української школи на наступних етапах дослідження.

 Проведення другого циклу загальнодержавного  моніторингового дослідження заплановано у 2020 році.Учасниками засідання у форматі «круглого столу» «Підвищення якості початкової освіти (за результатами моніторингового дослідження читацької та математичної компетентностей)» обговорено практичну та теоретичну складові проведеного моніторингу, значення отриманих результатів для вдосконалення освітнього процесу та рівня сформованості компетентностей у випускників початкової школи.