Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

У ВСІХ ОПОРНИХ ЗАКЛАДАХ СУМЩИНИ ПОВИНЕН ФУНКЦІОНУВАТИ СУЧАСНИЙ ІНКЛЮЗИВНИЙ ПРОСТІР ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

В області розглянули питання забезпечення інклюзивних класів закладів освіти сучасними медіатеками для індивідуальної та масової роботи з інформацією на електронних  носіях шляхом співфінансування з обласного та місцевих бюджетів

«Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей світу, ґрунтується на тому, що всі діти – цінні й активні члени суспільства, –  зазначив керівник апарату Сумської обласної державної адміністрації Дмитро ЖИВИЦЬКИЙ. За його словами, організація освітнього простору повинна будуватися на інклюзивних цінностях, злагодженій роботі колективу, удосконаленні програм і методів навчання та, звичайно ж, на універсальному дизайні.

На Сумщині щороку збільшується мережа закладів освіти та кількість дітей з особливими освітніми потребами, для яких організовано інклюзивне навчання. У 2018/2019 навчальному році місцевими органами управління освітою для 281 дитини з особливими освітніми потребами організовано інклюзивне навчання у 198 класах 101 закладу загальної середньої освіти (2017/2018 навчальний рік – 140 дітей з особливими освітніми потребами, 96 класів, 60 закладів загальної середньої освіти).

Станом на 20 травня цього року в області створено 11 ресурсних кімнат –  окремих спеціально облаштованих класів для дітей з особливими освітніми потребами, де вони навчаються за індивідуальним планом розвитку в супроводі корекційного педагога. Ресурсні кімнати є в комунальній установі «Інклюзивно-ресурсний центр Сумської районної ради Сумської області» та 10 закладах загальної середньої освіти (Червонослобідській філії Недригайлівської спеціалізованої загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів (опорний заклад) Недригайлівської селищної ради, Куземинській загальноосвітній школі                  І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу В.Д. Шаренка  Грунської сільської ради Охтирського району, Князівському навчально-виховному комплексі: загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад Новослобідської сільської ради Путивльського району, Охтирській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів № 6 Охтирської міської ради, Глухівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів  № 1 Глухівської міської ради, Лебединській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 1 Лебединської міської ради, Успенській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Г.П. Головенського Буринської міської ради, Грунській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Героя Радянського Союзу А.М. Діхтяренка  Грунської сільської ради Охтирського району, Тростянецькій філії № 1 І-ІІ ступенів закладу загальної середньої освіти № 5 Тростянецької міської ради, Комунальній установі Сумський навчально – виховний комплекс   № 16 імені Олексія Братушки «Загальноосвітня школа            І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Сумської міської ради).

Наразі відсутнє інклюзивне навчання в закладах освіти Глухівського району (83 дитини з особливими освітніми потребами), Конотопського (75 дітей), Середино-Будського (75 дітей), Ямпільського (47 дітей), Недригайлівського (21 дитина).

Нагадаємо, одним з елементів сучасного освітнього простору є медіатека – технологічно розвинена сучасна бібліотека нового зразка. Медіатека – це не лише джерело знань, а й інтерактивний простір для реалізації освітніх можливостей кожної дитини з урахуванням її індивідуальних особливостей. Тут створюється комфортне середовище, де школярі можуть проводити вільний час, спілкуватися один з одним, навчатися, консультуватися з педагогами і психологами, грати. Приміщення облаштовується зручними меблями і розподіляється на зони: зона з медіатехнічним обладнанням для проведення корекційно-розвиткових занять; зона для розвитку моторики, пізнавальних процесів за допомогою інтерактивних ігор і роздаткового матеріалу; зона релаксу. Основним завданням шкільної медіатеки є  забезпечення освітнього процесу та самоосвіти шляхом формування шкільного інформаційного банку на різних видах носіїв інформації, його максимального використання, інформаційного та бібліотечного обслуговування учнів і педагогів.

Питання впровадження на Сумщині передового досвіду Дніпропетровської області у сфері забезпечення сучасного інклюзивного простору закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів розглянули під час засідання у форматі «круглого столу» «Створення сучасного інклюзивного простору», що відбулося на базі Сумського Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного в рамках Програми U-LEAD з Європою та Мінрегіону.