Навігація

Департамент освіти і науки
Адреса: вул. Прокоф’єва, 38, м.Суми, 40016 
тел. (0542) 36-10-97; 36-22-62 тел. (факс) (0542) 36-10-97
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.  
   web:http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/

Розпорядок роботи: понеділок - четвер – з 8.00 до 17.00;
п’ятниця – з 8.00 до 16.00;
обідня перерва – з 12.00 до 12.45;
вихідні дні: субота, неділя. 

Спільні зусилля педагогів, батьків та учнів для збереження здоров’я молодого покоління

Новий навчальний рік поставив перед освітянами важливі завдання, вирішувати які – дбати про щасливе майбутнє сьогоднішніх школярів. У Хотінській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району (директор – Володимир Мельник), з-поміж інших, є особливе завдання – утілення засад оздоровчого навчання засобами технології «Навчання в русі».

Для впровадження здоров’язбережувальної технології «Навчання в русі» залучено шість загальноосвітніх навчальних закладів Сумського району. Регіональним координатором дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня є Денис Деменков, старший викладач кафедри дошкільної та шкільної освіти, методист фізичної культури Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, регіональним науковим консультантом – Валентина Успенська, керівник лабораторії з проблем здоров’яспрямованої діяльності в закладах освіти Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, доцент кафедри дошкільної та шкільної освіти, кандидат педагогічних наук.

Щасливе дитинство – це здоров’я у дружбі з руховою активністю, фізичною культурою і спортом; це пізнання навколишнього світу, утвердження особистого «я». Академік Микола Амосов писав: «Щоб стати здоровим, потрібні власні зусилля, постійні і значні. Замінити їх нічим не можна». Однією із життєво важливих потреб дітей молодшого шкільного віку є потреба в русі, іграх, розвагах. Обумовлена ця потреба фізичними і психічними змінами, що відбуваються в дитячому організмі.

Із приходом до школи рухова активність помітно зменшується. Довготривале сидіння за партою, як правило, призводить до млявості, розсіяної уваги, проявів негативних емоцій, погіршення самопочуття. Завдання школи – зберегти і зміцнити здоров’я своїх вихованців. Учитель – головна дійова особа, яка має піклуватися про здоров’я учнів.

Розуміючи, що для попередження втоми і підтримки високого рівня працездатності необхідно чергувати розумове навантаження з виконанням фізичних вправ, учителі Хотінської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів Хотінської селищної ради Сумського району запроваджують у своїй роботі здоров’язбережувальні та здоров’язміцнюючі технології.

Долучення Хотінської школи до дослідно-експериментальної роботи (на 2016-2020 роки) за темою «Здоров’язбережувальна технологія «Навчання у русі» в системі оздоровчо-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів» супроводжувалося участю педагогів, батьків, медичного персоналу закладу в освітянських заходах. Серед них – обласний (на базі Комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти) та всеукраїнський (Київська гімназія № 287) семінари зазначеної тематики. Відвідавши уроки столичних педагогів, які багато років впроваджують у практику нові методики викладання із залученням вправ рухової активності, учителі початкових класів Хотінської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів зацікавилися методикою навчальних занять та розпочали перші кроки впровадження технології «Навчання в русі». Педагогічні працівники 1-4 класів Світлана Панова, Олена Ткаченко, Ірина Іщенко та Наталія Бучко на своїх уроках застосовують різні види вправ для формування правильної постави: гімнастичні вправи, ігри-руханки, пальчикова гімнастика, дихальна гімнастика, а також використання соляних мішечків для вироблення правильної постави при сидінні за партами.

Мета діяльності з рухової активності педагогів школи – покращити якість навчання, знизити втомлюваність дитини на уроках. Але результат буде неможливим, якщо до цієї роботи не будуть залучатися батьки. Адже школа та родина повинні бути одним цілим у досягненні спільної мети – бачити дитину здоровою та щасливою. У навчальному закладі  ведеться постійна співпраця учителів, батьків та дітей. Уже традиційними стали спортивне свято «Тато, мама, я – спортивна сім’я», свято спортивних танців «Краса та здоров’я», спортивна естафета «Ми – умілі козачата». Разом з батьками здійснюватиметься тепер і впровадження технології «Навчання в русі», із сутністю якої педагоги закладу познайомили батьків молодших школярів.

З нового навчального року розпочато роботу в 1 класі за зазначеною технологією. Батьки, учителі та медична сестра почали працювати із «Щоденником здоров’я», щоб спостерігати та контролювати фізичний стан кожної дитини.

Тільки спільними зусиллями можна покращити здоров’я підростаючого покоління, адже майбутнє України – за нашими дітьми.