V ВСЕУКРАЇНСЬКА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «ЗДОРОВ’Я, ДОБРОБУТ, БЕЗПЕКА, ОСВІТА ДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ»

З метою обговорення актуальних питань освітньої діяльності щодо забезпечення здоров’я, добробуту, безпеки учасників освітнього процесу як умови досягнення прогресу Цілей сталого розвитку 15 листопада в Сумському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти було проведено V Всеукраїнську науково-практичну конференцію «Здоров’я, добробут, безпека, освіта для сталого розвитку». Участь у заході взяли понад 100 освітян з різних куточків Сумської області та з інших регіонів України.

Відкрив конференцію Сергій ГРИЦАЙ, проректор з наукової роботи КЗ СОІППО, кандидат педагогічних наук, доцент, відзначивши актуальність тематики конференції та необхідність досягнення Цілей сталого розвитку.

Зі словами привітання звернулась Лариса СЄРИХ, кандидат педагогічних наук, доцент, в.о. завідувача кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО.

Модератором пленарного засідання конференції виступила Валентина УСПЕНСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник лабораторії здоров’яспрямованої освіти КЗ СОІППО.

Навколо питань створення освітнього середовища, здорового, безпечного, захищеного фізично та психологічно, зокрема в умовах діяльності під час воєнного стану, розгорнули свої доповіді Ольга ЄЖОВА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри фізичної терапії, ерготерапії та спортивної медицини Сумського державного університету, Валентина УСПЕНСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти, керівник лабораторії здоров’яспрямованої освіти КЗ СОІППО, Ірина СКОРБУН, координатор освітнього компоненту українсько-швейцарського проєкту «Діємо для здоров’я», консультант ЮНЕСКО з питань профілактичної освіти (м. Київ), Марина СКРИПНИК, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри філософії і освіти дорослих ЦІПО ДЗВО «Університет менеджменту освіти» НАПН України, Ірина СИДОРЕНКО, старший викладач кафедри психології КЗ СОІППО.

Складники ефективного навчання з інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» у Новій українській школі презентувала за результатами власного дослідження автор підручників та навчальних посібників Ірина ВАСИЛАШКО, завідувач сектору інноваційних форм та методів діяльності педагогічних працівників відділу STEM-освіти ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки і психології початкової освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка Людмила БІРЮК націлила учасників конференції на формування та розвиток soft skills у здобувачів дошкільної та початкової освіти.

Незвичайною темою та важливою життєвою компетентністю – феліксологічною – зацікавила учасників зібрання Анна-Марія БОГОСВЯТСЬКА, кандидат філологічних наук, доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. Хюґе для вчителя, як джерело «вчительського щастя», є важливим у житті кожного педагога.

Корисні поради як формувати ціннісне ставлення до свого здоров’я у дітей старшого дошкільного віку надала Єлизавета КОВТУН, старший викладач кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО. Розгорнули думку науковця, але з акцентом на дітей шкільного віку, освітяни-практики Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Тетяна ФРОЛОВА, директор, і Олена СОЛОНЕЦЬ, учитель початкових класів. У своєму виступі «Реалізація завдань здоров’язбережувальної освітньої галузі в Новій українській школі» педагоги поділились практиками здоров’яспрямованої діяльності свого закладу освіти, знаного осередку здоров’язбереження, відомого в області та за її межами.

Переконливою через свою статистичну ґрунтовність була доповідь «Раціональні моделі споживання і виробництва пластикового посуду» Лідії КОРОСТІЛЬ, кандидата педагогічних наук, доцента, доцента кафедри теорії і методики змісту освіти КЗ СОІППО. Дізнавшись, що в організмі однорічної дитини міститься пластику в 13 разів більше, ніж у дорослої людини, мимоволі задумуєшся, чи варто його використовувати для продуктів харчування.

До секційних засідань конференції «Безпечне, здорове, підтримуюче освітнє середовище для навчання й розвитку споживачів освітніх послуг» та «Завдання Нової української школи в реалізації глобальних цілей сталого розвитку» учасники конференції запропонували відеовиступи та наукові статті, що будуть опубліковані у збірнику матеріалів конференції.

Проведена V Всеукраїнська науково-практична конференція «Здоров’я, добробут, безпека, освіта для сталого розвитку» підняла найбільш значущі питання здоров’я і безпеки учнів та працівників закладів освіти. Кожен освітянин має бути зразком здорового способу життя, володіти техніками самозахисту та захисту, здатним діяти в надзвичайній ситуації. Саме безпекові умови освітнього середовища сьогодні вимагають першочерговості. Ми переможемо і все інше здобудемо, надбаємо, навчимо.



  • 12