Сьогодні є очевидним факт, що інтегроване навчання, як ніяке інше, закладає нові умови діяльності педагогів і учнів. Активне впровадження інтегрованого навчання в систему загальної середньої освіти обумовлено реалізацією нових освітніх ідей – формуванням цілісної системи знань і вмінь особистості, розвитком її творчих здібностей та потенційних можливостей до навчання.
Відповідно до плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти 16 травня 2023 року для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти відбувся (онлайн) обласний семінар «Плеяда українських письменників у мистецтві: інтеграція змісту предметів українська мова і література та мистецтво».
У ході проведення заходу Оксаною СЕРДЮК, завідувачем навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, було розглянуто питання «Інтеграція як один із провідних принципів конструювання освітнього процесу» та спільно з Наталією ЛЕВЕНЕЦЬ, методистом мовно-літературної освітньої галузі навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, яка розкрила питання «Інтеграція змісту предметів українська мова і література та мистецтво як засіб формування цілісного світогляду учнів», презентовано моделювання фрагменту бінарного уроку з української літератури та мистецтва у 6 класі «А квіти на диво чекають».
Досвідом роботи з інтеграції змісту предметів українська мова і література та мистецтва поділилися педагоги закладів освіти Сумської області:
Алла БАЄВА, учитель української мови та літератури комунальної установи Сумська гімназія № 1 м. Суми («Сучасні прийоми інтеграції різних видів мистецтв на уроках української літератури (з досвіду роботи)»);
Катерина ГАРМАШ, учитель мистецтва Стецьківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Сумської міської ради («Інтеграція змісту мовно-літературної та мистецької освітньої галузей як засіб реалізації НУШ (з досвіду роботи)»;
Людмила МЕЛЬНИК, учитель української мови та літератури ДНЗ «Сумський центр професійно-технічної освіти харчових технологій, торгівлі та ресторанного сервісу» («Інформаційно-комунікаційні технології як ефективний інструмент інтеграції змісту предметів українська література та мистецтво»);
Оксана СОКОЛЮК, учитель мистецтва Ворожбянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лебединської міської ради Сумського району («Проєктна діяльність на уроках мистецтва як засіб інтеграції мовно-літературної та мистецької освітніх галузей»);
Світлана СТРЕЛЬНИК, учитель інтегрованого курсу «Мистецтво» та зарубіжна література Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 Лебединської міської ради («Інтеграція творів Т.Г. Шевченка в різних жанрах музичного мистецтва М.Лисенка»);
Ніна ШЕДЕНКО, учитель української мови та літератури Берестівського ліцею Липоводолинської селищної ради («Творчість українських класиків через призму сьогодення: література, художня фотографія, кіномистецтво, музика (з досвіду роботи)»). За результатами обласного семінару педагогічним працівникам надано методичні рекомендації щодо інтеграції змісту предметів українська мова і література та мистецтво.
