ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ: ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ

В умовах продовження дії воєнного стану в Україні  дошкільна освіта залишається невід’ємною складовою та важливою самоцінною галуззю в системі освіти України – стартовою платформою особистісного цілісного розвитку дитини. В Україні дошкільна освіта є обов’язковою частиною в системі безперервного навчання. Пріоритетом  перед дошкільною педагогічною спільнотою в організації освітньої діяльності   є збереження життя та здоров’я кожного учасника освітнього процесу та створення безпечних умов.

Саме розгляду питань особливостей організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану було присвячено обласний онлайн-семінар «Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти: практичний аспект», проведений 7 вересня 2023 року навчально-методичним відділом координації освітньої діяльності та  професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Учасники заходу – педагогічні працівники відділів освіти, консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників, які опікуються дошкільною освітою; директори, завідувачі, вихователі-методисти, вихователі закладів дошкільної освіти.

У ході  проведення  заходу з тематичними  питаннями виступили:  Лариса МІЩЕНКО, методист з дошкільної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та  професійного розвитку Сумського ОІППО («Організація освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах сьогодення»); Наталія КОНДРАТЕНКО, завідувач Шосткинського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 11 «Казка» Шосткинської міської ради Сумської області» («Організація безпечного освітнього простору в закладі дошкільної освіти  та облаштування укриття (з досвіду роботи»);  Наталія ШАЛДА, вихователь-методист Шосткинського дошкільного навчального закладу   (ясла-садок) № 1 «Дзвіночок» Шосткинської     міської     ради («Реалізація освітнього процесу в закладі дошкільної освіти з використанням змішаної форми здобуття освіти (з досвіду роботи); Юлія ДІДОРЕНКО, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти  комунального закладу Сумського ОІППО («Організація освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами  в закладах дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році: практичний аспект»); Вікторія ЛОБОДА, викладач кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського ОІППО («Сучасні діджитал-інструменти в організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти: практичний аспект»); Ольга БУДЯНСЬКА, практичний психолог, Сумського дошкільного навчального закладу (центр розвитку дитини)      №26  «Ласкавушка» Сумської міської ради («Чарівні перетворення» – інструментарій оцінювання готовності дитини старшого дошкільного віку до навчання в умовах реформування української школи» ( із досвіду роботи).

Учасникам надано методичні рекомендації щодо особливостей організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році.



  • 12