Розвиток загальних та професійних компетентностей педагогічних працівників закладів дошкільної освіти, необхідних для створення, підтримки здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного освітнього середовища та надання психолого-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема пов’язаних із розгортанням воєнних дій на території України – одне із важливих завдань освітньої галузі.
Саме розгляду питань психолого-педагогічної підтримки дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайних ситуацій було присвячено тренінг «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайних ситуацій» для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти Сумської області, який відбувся в рамках Всеукраїнського проєкту «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації», що реалізується за сприяння Міністерства освіти і науки України та підтримки Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ).
У період з 20.09.2023 до 05.10.2023 року розпочато реалізацію проєкту навчально-методичним відділом координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти. У навчанні (група № 1), в рамках проєкту брали участь 46 педагогів закладів дошкільної освіти.
З мотиваційним меседжем до учасників заходу звернулась Ірина УДОВИЧЕНКО, проректор з науково-педагогічної та методичної роботи, доктор педагогічних наук, професор, актуалізувавши тему зібрання та наголосивши на важливості надання психолого-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу в умовах надзвичайних ситуацій.
У ході заходу Лариса МІЩЕНКО, методист з дошкільної освіти навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО, ознайомила педагогів із питаннями: «Розуміння впливу війни на дітей та дорослих», «Базові підходи до надання першої психологічно-педагогічної допомоги у роботі вихователя», «Травмо-чутливі практики: розпізнавання травми та безпечне реагування на неї», «Формування стійкості до стресу», «Безпечне середовище та компоненти дбайливого піклування», «Безпечні та відновлювальні форми роботи з дітьми», «Підтримка дітей з ООП у період війни. Що необхідно враховувати», «Нові виклики у питаннях безпеки або все про бомбосховище».
Учасники заходу мали можливість опанувати практики щодо подолання стресу та тривоги.
