ВИКОНАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ НА УРОКАХ ХІМІЇ ЗА МЕТОДИКОЮ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Реформування системи загальної середньої освіти націлене на організацію освітнього процесу, у якому дитина буде здобувати не тільки знання, а й набуватиме уміння їх застосовувати як у повсякденному житті так і у професійній діяльності. Пріоритетності набуває питання формування дослідницької компетентності в учнів, у процесі вивчення навчальних предметів, зокрема й хімії. З огляду на це, своєрідну цінність має експериментальна діяльність, як метод наукового дослідження.

Розгляду цих питань було присвячено науково-методичний семінар «Виконання навчального експерименту на уроках хімії за методикою наукового дослідження» для вчителів хімії закладів загальної середньої освіти, який відбувся 8 листопада 2023 року, відповідно до плану Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти на 2023 рік.

Захід відбувся за модераторства Алли МЕТЕЙКО, методиста природничої освітньої галузі навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка виступила з питанням щодо доцільності трансформування уроку з лабораторними дослідами та практичними роботами на уроки-дослідження; розглянула сучасні можливості реалізації експерименту під час дослідницької роботи, використовуючи цифрові освітні ресурси (відеоексперимент, навчальні симуляції, технології доповненої реальності, гейміфікацію).  

Під час проведення заходу Лідія КОРОСТІЛЬ, доцент кафедри теорії і методики змісту освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат педагогічних наук, доцент, детально зупинилася на розгляді питання методики проведення наукового дослідження під час вивчення хімії у закладах загальної середньої освіти, зосередила увагу на зміщені акценту з проведення традиційного уроку на уроки-дослідження, що сприятимуть формуванню дослідницької компетентності учнів. 

З учасниками семінару власним досвідом реалізації навчального експерименту на уроках хімії, в умовах дистанційного та змішаного форматів навчання, поділилися  учителі закладів загальної середньої освіти області:

Володимир ЧУПРИНА, учитель хімії Краснопільського ліцею № 1 Краснопільської селищної ради, окресливши організаційні можливості проведення навчального експерименту на уроках хімії в умовах дистанційного формату навчання;

Руслана ТКАЧЕНКО, учитель хімії Лебединського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 5 Лебединської міської ради, продемонструвала можливості реалізації експериментальної складової навчальної програми під час вивчення хімії за умови організації змішаного формату навчання.



  • 12