ФОРМУЄМО СТРЕСОСТІЙКІСТЬ УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 В умовах нестабільності, викликаною збройною агресією російської федерації, зросла актуальність питань, присвячених проблемам підвищеної тривожності та стресу, а також механізмам формування стресостійкості. Адже стресостійкість як особистісна якість дозволяє зберегти власне здоров’я, відновитися після психотравмуючої ситуації, поповнити ресурси, і, як результат, надавати підтримку іншим та досягати успіху.

Обговоренню питання підвищення стресостійкості учасників освітнього процесу було присвячено онлайн-семінар, проведений навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти 7 березня 2023 року для практичних психологів закладів інституційного догляду та виховання дітей.  

Під час онлайн-зустрічі методистом центру Анною РАСТРОСТА було розглянуто компоненти стресостійкості як якості особистості, функції,    особливості та шляхи її формування в учасників освітнього процесу. Учасники на практиці опрацювали техніки «Стратегія подолання стресу» та  «Усвідомлення», які  дозволяють контролювати власні емоції в стресовій ситуації. Практичні психологи розглянули методику проведення рефреймінгу як одного із прийомів зміни точки зору на складну життєву ситуацію, а також доступний і ефективний у застосуванні в екстремальних умовах   метод «Ключ» Х. Алієва, спрямований на опанування керованими прийомами підвищення стресостійкості. Учасники також  створили план турботи про себе та обмінялися власними напрацюваннями.

Досвідом роботи щодо формування стресостійкості як складової успішної особистості з учасниками семінару поділилися Ірина БЄСЄДІНА, практичний психолог комунального закладу Сумської обласної ради «Правдинська спеціальна школа», та  Людмила КОВАЛЬОВА, практичний психолог обласного ліцею  спортивного профілю «Барса».



  • 12