ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕННЯ МІЖНАРОДНОГОДОСЛІДЖЕННЯ PISA-2022

Міжнародне дослідження PISA дає величезний масив даних для розроблення і коригування освітньої політики, – про це сказав міністр освіти і науки Оксен ЛІСОВИЙ на презентації національних результатів дослідження 5 грудня 2023 року, що були отримані учнями українських шкіл. За словами міністра, у Міністерстві освіти і науки розуміли, що освітні втрати через пандемію і війну є неминучими, проте зараз уже є розуміння масштабів. «Ми вже розпочали роботу для надолуження освітніх втрат і будемо робити це, ґрунтуючись на результатах дослідження»..

«Зокрема, у школах будують і ремонтують укриття: на це з держбюджету виділено 1,5 млрд на цей рік і 2,5 млрд грн – на наступний. Наша мета – забезпечити очне навчання дітей у школах там, де це дозволяє безпекова ситуація. Закуповуємо автобуси, щоб учні з різних населених пунктів мали змогу діставатися до шкіл і здобувати якісну освіту. Разом із міжнародними партнерами закуповуємо гаджети для навчання», – сказав Оксен ЛІСОВИЙ.

Модератором заходу була директор Українського центру оцінювання якості освіти, національний координатор PISA в Україні Тетяна ВАКУЛЕНКО, яка наголосила на тому, що результати PISA-2022 можуть допомогти вітчизняному політикуму й освітянській спільноті напрацювати ефективні заходи для забезпечення стійкості нашої системи освіти та її поступу в умовах продовження реформи Нової української школи.

Нарада об’єднала представників Кабінету Міністрів, фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту, Верховної Ради України, ОЕСР, ЮНІСЕФ, ДСЯО, УЦОЯО, міжнародного фонду «Відродження», благодійного фонду «SavED», регіональних центрів оцінювання якості освіти, департаментів освіти і науки, інститутів післядипломної педагогічної освіти, ГО «ЕдКемп Україна», «Смарт освіта», «Освіторія», «Батьки SOS» та ін.

У заході від Сумської області взяли участь директор Департаменту освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації Вікторія ГРОБОВА (онлайн) та Олена ОСТАПЕНКО, завідувач навчально-методичного відділу моніторингу якості освіти та зовнішнього незалежного оцінювання комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

На нараді під час панельних дискусій було обговорено результати українських підлітків у тестуванні з математики, читання та природничо-наукових дисциплін; якими є ці результати на тлі країн ОЕСР і низки референтних країн; що означають ці результати і які передумови їхнього отримання; з якими завданнями учнівство впоралося добре, а у виконанні яких має зони для розвитку; які демографічні, соціально-економічні, освітні чинники вплинули на результати і як саме тощо. У деталях на YouTube-каналі МОНУ https://www.youtube.com/watch?v=Y_QK3p_4920



  • 12