ЩОДЕННИК ДРУГОГО (ФІНАЛЬНОГО) ЕТАПУ ПЕРШОГО ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2024»: ДЕНЬ ЧЕТВЕРТИЙ

Професіоналізм і творчість є постійними супутниками кожного сучасного вчителя, який прагне до саморозвитку, самовдосконалення, підвищення рівня власної професійної майстерності.

8 лютого 2024 року – четвертий конкурсний день другого (фінального) етапу першого туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2024», під час якого було реалізовано за номінаціями різні конкурсні випробування відповідно до умов.

Для конкурсантів номінації «Українська мова та література» цей день запам’ятається конкурсним випробуванням «Аналіз поетичного твору», під час якого вони демонстрували власні вміння аналізувати поетичний твір у змодельованому навчальному середовищі. Успішність виконання учасниками завдань оцінювало фахове журі, акцентуючи увагу на здатності аналізувати (зокрема інтерпретувати) текст ліричного твору; володінні методиками взаємодії з учнями; формуванні ключових і предметних компетентностей здобувачів освіти, реалізації наскрізних змістових ліній; творчому підході конкурсантів до формату аналізу тексту, візуалізації матеріалу, зв’язку з іншими видами мистецтв тощо.

Конкурсанти в номінації «Географія» демонстрували вміння адаптувати власну педагогічну ідею (технології, методи, прийоми роботи) до специфіки навчальних тем та вікових особливостей учнів під час конкурсного випробування «Майстерка». Члени журі мали можливість оцінити оригінальність представлених методичних складових (технологій, методів і прийомів), майстерність та ефективність їх використання, відповідність меті, змісту й очікуваним результатами навчання; партнерську взаємодію з аудиторією; оригінальність концепції майстерки.

Схожим за своєю сутністю було й конкурсне випробування «Я так роблю» в номінації вчителів «Фізика». Під час змагання конкурсанти демонстрували вміння представляти власний педагогічний досвід з організації освітнього процесу в умовах змішаного навчання. Фахове журі, яке оцінювало конкурсантів, зосередило увагу на оригінальності та новизні представленого досвіду; доцільності вибору технологій, методів і прийомів, майстерності та ефективності їх використання; відповідності технологій, методів і прийомів поставленій дидактичній меті, змісту й очікуваним результатам навчання; дотриманні принципів академічної доброчесності; цінності змісту представленого досвіду для педагогічної спільноти.

Позмагатися у вмінні вести педагогічний малюнок мали можливість конкурсанти номінації «Образотворче мистецтво» під час конкурсного випробування «Практична робота». Оцінюючи успішність цієї діяльності, члени журі зосередилися на володінні конкурсантами методикою ведення педагогічного малюнка; доцільності вибору технології педагогічного малюнка; забезпеченні диференційованого підходу до складності його виконання й вправності виконання.

Завершився четвертий день рефлексійно-інтерактивною взаємодією учасників змагань із секретарями журі (Олена ТРЕТЬЯКОВА, Володимир ПОПОВ, Тетяна СВЄТЛОВА, Оксана СЕРДЮК), що відбулася під час тематичного зібрання, за фасилітації Ірини УДОВИЧЕНКО, проректора з науково-педагогічної та методичної роботи Сумського ОІППО, доктора педагогічних наук, професора, та Алли МЕТЕЙКО, методиста навчально-методичного відділу координації освітньої діяльності та професійного розвитку Сумського ОІППО.



  • 12