ВІДНОВНИМ ПРАКТИКАМ – БУТИ!

Одним із завдань реалізації стратегічних цілей Національної стратегії розбудови безпечного і здорового освітнього середовища в новій українській школі є створення сучасного, розвивального, безпечного, комфортного освітнього середовища, яке сприяє збереженню та зміцненню здоров’я учасників освітнього процесу

Дієвим інструментом вирішення цього питання є відновні практики: медіація та коло, упровадження яких дозволяє ефективно вирішувати спірні питання, конфлікти в учнівському середовищі і тим самим попереджувати насильницькі підходи в їх вирішенні.

З метою підготовки практичних психологів, соціальних педагогів до впровадження відновних практик у закладах загальної середньої освіти 12 – 14 лютого 2024 року навчально-методичним центром психологічної служби комунального закладу Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти за сприяння Центру професійного розвитку педагогічних працівників Сумської міської ради проведено тренінг «Базові навички медіатора в закладі освіти». У його роботі взяли участь 20 практичних психологів, соціальних педагогів закладів освіти м. Суми.

 Під час тренінгу учасники під керівництвом Лариси КОНДРАТЕНКО, Ганни РАСТРОСТА, методистів центру, ознайомилися з основними підходами до вирішення конфліктів, розглянули переваги медіації в порівнянні з іншими способами вирішення тих конфліктів, що виникають між однолітками, а також ознайомилися з методикою проведення такої відновної практики як «коло примирення» та провели «Коло цінностей».

Значну увагу було приділено обговоренню питання впровадження відновних практик в умовах закладу освіти, алгоритму створення служби порозуміння, підготовки учнів до роботи медіаторами. Додатково. Історія становлення служб порозуміння  в області бере свій початок з 2008 року. У 2023 році служби порозуміння функціонували в 57 закладах освіти області. Протягом року медіаторами було проведено 440 медіацій та тематичних кіл.



  • 12